השפעת הרשת והמדיה החברתית

אנחנו מבלים בה שעות על גבי שעות. והיא משפיעה עלינו.

היא מחברת אותנו לעולם, לאנשים. אבל איזה מן חיבור זה?  

היא משפיעה על הבחירות שלנו, על הדעות, אפילו על הבריאות. 

ככל שאני לומדת וחוקרת את השפעות המדיה החברתית, אני מבינה כמה הן רחבות.  

איך זה עובד?

קורסים אקדמיים

קורסים מלאים שמכניסים את הסטודנטים לעולם הרשת והשינויים שחלו בחיינו בעקבותיו

קורסים ארגוניים

קורסים בהתאמה אישית לצרכי הארגון בנושאי השפעות הרשת על חיי העובדים

הרצאות וסדנאות

השפעת הרשת על החלטות, חשיבה, דעות, אלימות, בדידות, בריאות ועוד.

עוד על השפעת המדיה החברתית

המקום אליו הולכת תשומת הלב שלנו מעיד המון על החיים שלנו. הבעיה מתחילה כשאנחנו לא בוחרים את אותו המקום. ויש מי שמנצל זאת היטב. הכירו את הכלכלה החדשה של המדיה החברתית. כלכלת תשומת הלב.
אנחנו מבלים בה, מתחברים דרכה, מתרגזים, נהנים ובעיקר שורפים המון זמן. היא משפיעה עלינו ולאט לאט גם מעצבת את התודעה שלנו. הגיע הזמן לעבור לשימוש חכם ובריא יותר במדיה החברתית.
אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, בה קיים ברשתות שיח אלים ומפלג. מתוך תסכול יצאתי לבדוק איך הפעילות שלנו במדיה החברתית משפיעה על ההתנהגות שלנו. לא יצאתי מעודדת בכלל.
במיוחד עכשיו, כשאנחנו מוצפים בתכנים מכל עבר, חשוב לפתח חשיבה ביקורתית משלנו. מה ההשפעה של המדיה החברתית על החשיבה הביקורתית? למה זה חשוב ואיך עושים את זה? כאן.
התרגלנו להשתמש בחוכמתם של ההמונים ברשתות החברתיות. אבל האם התוכן שההמונים מספקים הוא אכן חכם?
המדיה החברתית שולטת בחיינו וממלאה את ימינו יותר מתמיד. אבל יש לה גם צדדים שליליים, וחשוב שנהיה מודעים אליהם.

לקוחות

דברו איתי

כתובת מייל: [email protected]

נרקיסיסטים. נראה שהם נמצאים בכל מקום. האם התרבות שלנו בכלל, והמדיה החברתית בפרט, מטפחות נרקיסיזם או שהן פשוט נותנות במה ולגיטימציה לנרקיסיזם שכבר קיים אצל אנשים?
מספרים הפכו לחברינו הטובים ביותר. אנחנו סופרים, מונים, מתרשמים מהתוצאות, מחשבים, מתעדכנים בכל שינוי בספירה. וכל אותה העת קצת שוכחים שאותם מספרים מייצגים אנשים אמיתיים. איך זה קרה? למה זה קורה? איך זה משפיע עלינו? מוזמנים לצאת איתי למסע בעקבות ההתמכרות שלנו למספרים.
אנחנו חיים בעידן של עושר במידע. אבל איזה מן מידע זה? האם הוא אמיתי? אמין? אובייקטיבי? איפה אנחנו צורכים אותו? האם זה כל המידע? מה אפשר לעשות כדי לשמור על עצמנו ולהגיע לאמת?
אנחנו מרגישים בנוח עם מה שמוכר לנו. אנחנו אפילו מבלבלים בין תחושת המוכרות הזו לבין אמת. במדיה החברתית רואים יותר מדי מהמוכר הזה. יצאתי לגלות למה.
השוואה חברתית היא אחד המנגנונים הטבעיים שעוזרים לנו לבנות את הדימוי והערך העצמי. אבל מה קורה לה במדיה החברתית?
אנחנו מבלים בה שעות, חולקים איתה את המידע הכי רגיש אודותינו, לומדים ממנה ומתקשרים דרכה. אבל למי שייכת רשת האינטרנט? מי שולט היום בזירה בה מתקיים רוב הדיון הציבורי?
מבט על שיתופי פעולה וירטואליים. קבוצות, קהילות ויחידים שבחרו לשתף פעולה על גבי הרשת כדי לעשות טוב בעולם.
אנחנו מבלים כל כך הרבה זמן ברשת בכלל ובמדיה החברתית בפרט. איך נראית ההתנהגות שלנו שם? איך אנחנו מתקשרים, בוחרים, מפתחים מערכות יחסים?
בשנים האחרונות הדיווחים על תחושות של חרדה עלו. משבר הקורונה אף העצים אותה. מסתבר שגם הגלישה שלנו במדיה החברתית לא תורמת לחרדה. יצאתי לגלות מה הקשר בין חרדה ומדיה חברתית.
המקום אליו הולכת תשומת הלב שלנו מעיד המון על החיים שלנו. הבעיה מתחילה כשאנחנו לא בוחרים את אותו המקום. ויש מי שמנצל זאת היטב. הכירו את הכלכלה החדשה של המדיה החברתית. כלכלת תשומת הלב.