חיפוש

הריסה, שיפוץ ובנייה מחדש

שיפוץ הבית מביא איתו הזדמנות מעולה להרוס, לבנות מחדש, לנקות ולהיפטר מדברים מיותרים.

בחודשים האחרונים אני משפצת את הבית. כלומר, בואו נהיה כנים לרגע – אנשים אחרים, טובים, שאני מעריצה בכל יום יותר ויותר, משפצים לי את הבית. הם עובדים קשה, מזיעים תחת השמש הקופחת ולא נותנים לפרט לחמוק מעיניהם.

לא הבית שלי, אבל בהחלט השראה…

 

רק בחודש האחרון, כשאנחנו כבר בישורת האחרונה של התהליך, הבנתי שלמעשה זה לא רק הבית שאני משפצת. מעבר לסימבוליות של התהליך, יש משהו בעין הרואה דברים נהרסים ונבנים מחדש, או עוברים תיקון ועיצוב מחדש. העין קולטת והמוח מפנים. וכך, באופן טבעי, השיפוץ משפיע גם על תחומי החיים האחרים.

מסתבר שזה זמן מצוין להשתחרר מכל מיני דפוסי עבר לא מיטיבים, לסדר מחשבות, לשבור ולבנות מחדש תבניות מחשבתיות, וכמובן לנקות ללא הרף את המיותר. זה לא קרה לי באופן יזום, אלא יותר כתזכורת של היקום המופלא לחוסר המקריות והתזמון המדויק של הדברים.

זה גם זמן מעולה להתחבר למי שאני באמת. אם עכשיו אני נפטרת מכל מיני דברים מיותרים (פיזיים ונפשיים), הרי שאני נשארת נקיה יותר, מדויקת יותר, מחוברת הרבה יותר למה שיש בלב. כך אני רוצה שהבית ייראה לאחר השיפוץ, וכך אני רוצה שהחיים שלי יהפכו להיות ביום שאני אכנס לבית המחודש.

שיפוץ ובנייה מחדש – זמן טוב להתחבר שוב לטבע שבנו

 

וכרגיל, כמו כל דבר שקורה, קרה או יקרה, הקשר למוזיקה מתבקש.

לפעמים אני עובדת שנים על שיר, ולא מצליחה לפצח אותו. לפעמים יש לי חיבור מיידי אליו, ואז ביום אחד הוא פשוט מתפוגג – אולי כי כמו השיפוץ, גם אני התחדשתי והקשר שלי אל הסיפור שבניתי פשוט נעשה לא רלוונטי, או שוחרר.

עם השנים למדתי, שהשיטה הכי טובה להתמודד עם יצירות מאתגרות כאלו, היא פשוט לתת להן לנוח, ואז לחזור אליהן כמו בשיפוץ – לפרק אותן מן היסוד, לטפל בתשתיות שלהן (לפעמים עד כדי חלוקה מחדש של פראזות ומחשבה מחודשת על הפאוזות, הקצב וכד'), ורק לאחר מכן להתחיל לבנות אותן מחדש – כולל עיצוב, בניית סיפור ודמות חדשים, וכמובן שינוי נקודת המבט והקשר הרגשי שלי, שיתאימו יותר למי שאני היום.

ואתם יודעים מה? גם ההקשבה שלי למוזיקה מתנהלת לפעמים באותו האופן. לפעמים שיר ששמעתי בלופים אינסופיים, נזנח למשך שנים, ואז אני מגלה מחדש את הקסם שבו, ונדמה לי שאני שומעת בו דברים חדשים לגמרי – מילה שצצה פה ושם, קצב שלא שמתי לב אליו, משמעות שמתגלה לי לפתע.

הבית, הנפש וכמובן תמיד המוזיקה, צריכים להתחבר ללב כפי שהוא ברגע הזה, ואם למדתי משהו מהשיפוץ הזה, הוא שהחתירה לדיוק והקשבה ללב היא תמידית. יש סיכוי שאחת לכמה שנים פשוט צריך לעשות מהפך כדי להשתחרר מכל מה שהכביד עליו…

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

תמיד אמרו לי שאני צריכה להתמקד.
ולא הצלחתי. הכל עניין אותי. רציתי לשיר וגם להתעסק במדע.
רציתי לקרוא ספרים וגם להרצות.
רציתי לעשות יוגה ולשקוע במדיטציות וגם להעביר ידע.
לקח לי זמן להבין שהכל מתחבר בסוף. אלו החיים עצמם.
אז אני גם מרצה, גם לומדת, גם מתרגשת מהמילים הכתובות. 
גם קוראת ארבעה ספרים במקביל, וגם כותבת בלי סוף. 
ובעיקר חיה ונושמת מוזיקה. 

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)