חיפוש

דבר אלי בשירים

לשירים יש כוח להעביר לנו הרבה יותר מאשר רק מילים. רוצים לדבר רגש באמת? דברו בשירים.

מהן המתנות האהובות עליכם?

פרחים? זר פרחים בבית, על שלל ניחוחותיו וצבעיו? כמובן שרומנטיקנית שכמוני מתרגשת מהם.

תכשיטים? תמיד נעים לקבל, לענוד ולהיזכר. כמה שהם יותר נוסטלגים, עוד יותר טוב.

בגדים? פריטים מעוצבים לבית? עוגיות או שוקולד? הכל משמח אותי, בעיקר כי מישהו חשב עלי.

אבל תאכלס? מי שרוצה שאפנה לו מקום מיוחד בלב שלי יודע שהוא צריך פשוט לתת לי שיר. זה יכול להיות במחשבה, על פתק מהוה, בעל פה, בסמס או בדיסק. אבל ברגע שמישהו שלח לי שיר במתנה, לבי שלו.

אם זה הבחור מהצבא שרשם לי שיר ושם אותו בתיבת הדואר. ההוא ששלח לי שיר שהזכיר לו אותי בסמס. אהוב מן העבר ששנים אחר כך צרב ושלח לי דיסק שלם של שירים, שהפכו מיד לפסקול של מערכת היחסים שלנו. החברה שהתקשרה וסיפרה לי שהשיר הזה הזכיר לה אותי, או חבר הילדות שאמר לי שבכל פעם שהוא שומע את פרינס הוא חושב עלי.

כל אלה צרבו את נוכחותם עמוק בלבי, יחד עם אותם שירים. בכל פעם שאשמע את השירים, דמותם תעלה בדמיוני ולבי יתרחב עוד קצת, גם אם עברו מאז מעל 20 שנים.

עד היום אני זוכרת את השיר שכתב על השולחן בבה"ס הגולש החתיך שהייתי מאוהבת בו, השיר שהתנגן ברקע בבית הקפה של הפגישה ההיא מלפני שנים, השיר ששרתי לאחד הבחורים בלילה עמוס כוכבים, בחורשה נטושה בחיפה. השירים האלה שייכים להם בזיכרון הפרטי שלי.

האם הלב שלי מפנה מקום מיוחד למוזיקה? כנראה שכן. האם המוח שלי מפנה מקום לאותם שירים? ברור! טוב, האמת היא שגם כך השירים מאכלסים כנראה חלק נכבד ממנו. אילו משוואות מתמטיות היו תופסות חצי מהנפח שתופסות מילים של שירים משנות השמונים, כנראה היה כבר איזה חוק הזוי על שמי.

כבר לפני כמה שנים הגעתי למסקנה שהדברים שנצרבים לי בזיכרון הכי טוב הם אלו שמשלבים ראש ורגש. המוזיקה נוגעת לי ישירות ברגש, ולכן בלב. כשמתווסף לה זיכרון, אדם או סיטואציה, היא פשוט נצרבת יחד איתו.

מוזיקה מהווה את השילוב המושלם: המקום בו הכל מתקיים בו זמנית – עבר והווה, רגש וראש, זיכרונות ופנטזיות. פלא שהיא נצרבת לי בתודעה? פלא שמי שמצליח להביא אותה אלי, מקבל מקום של כבוד?

בדיוק באותו האופן, שיר שביצעתי עבור מישהו, אפילו אם רק אני יודעת מזה, יהיה קשור אליו, גם אם לא דיברתי איתו מעל 15 שנים. החברה שאמרה לי משפט על שיר ששרתי בהופעה, תקבל אותו בכל פעם שהוא יחזור, והחיוך שלה ילווה אותו לעד.

איזה מזל שיש לי עוד המון מקום בלב לעוד שירים, עוד אהבות, עוד אנשים ועוד זכרונות המשלבים רגש וראש בצורה הכי מושלמת שיש.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

תמיד אמרו לי שאני צריכה להתמקד.
ולא הצלחתי. הכל עניין אותי. רציתי לשיר וגם להתעסק במדע.
רציתי לקרוא ספרים וגם להרצות.
רציתי לעשות יוגה ולשקוע במדיטציות וגם להעביר ידע.
לקח לי זמן להבין שהכל מתחבר בסוף. אלו החיים עצמם.
אז אני גם מרצה, גם לומדת, גם מתרגשת מהמילים הכתובות. 
גם קוראת ארבעה ספרים במקביל, וגם כותבת בלי סוף. 
ובעיקר חיה ונושמת מוזיקה. 

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)